کودک نابغه مصری؛حفظ قرآن و 11هزار حدیث در 130 روز
قرآن وسنت
چهار شنبه 15 خرداد 1392برچسب:, :: 17:48 :: نويسنده : قرآن وسنت

sharif-mostafa
یک کودک نابغه ۱۳ ساله مصری در مدت ۱۳۰ روز توانست علاوه از حفظ کلام الله مجید، ۱۱هزار حدیث از احادیث آن حضرت- صلی الله علیه وسلم- را حفظ کند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سنی آنلاین به نقل از مفکرة الاسلام، “شریف سید مصطفی” کودک نابغه مصری است که در سن ۷ سالگی و در مدت ۳ ماه قرآن مجید را حفظ نموده و علاوه از آن طی مدت ۴۰ روز ۱۱ هزار حدیث را از دو کتاب صحیح بخاری و صحیح مسلم و نیز احادیثی از “مفردات البخاری” را در حافظه خود جای دهد.
روزنامه “المصریون” در مورد این کودک نابغه می نویسد: «شریف سید مصطفی توانسته است قرائات دهگانه قرآن مجید را در مدت ۶ ماه حفظ کند، که یک فرد عادی برای حفظ آنها حداقل نیاز به ۸ سال وقت دارد.»
این روزنامه در ادامه می نویسد: «این کودک نابغه همچنین متون بسیاری از کتب سخت و مشکل از قبیل: “تحفة الأطفال”، “الجذریة”، “الشاطبیة”، “الدرة”، الفیة ابن مالک”، “نونیة ابن القیم” و “تفسیر جلالین” را حفظ نموده است.»
طبق اعلام این روزنامه “شریف سید مصطفی” در حال حاضر مشغول فراگیری علم مقارنة الادیان بوده و تصمیم دارد تا دهها نسخه از تورات و انجیل و زبور را نیز حفظ نماید.
تدریس اصول قرائات دهگانه قرآن از طریق اینترنت، تدریس فقه طبق مذاهب احناف و شوافع، آموزش علم عروض و علم رسم المصحف و همچنین آموزش روخوانی صحیح قرآن مجید برای نمازگزاران در یکی از مساجد جزو فعالیت‏های روزمره این کودک نابغه مصری است.
شریف سید مصطفی که بیش از ۷۵ لوح تقدیر از سوی جامعه الازهر و وزارت اوقاف مصر و کسب مقام در بسیاری از مسابقات را در کارنامه خود دارد، آرزوی کسب تخصص و مهارت در علوم شرعی را در سر می پروراند و در این خصوص می گوید: «همواره این آرزوی پدرم را نصب العین خویش قرار داده ام که خطاب به من می گوید: “ای شریف! من آرزو دارم که تو را عالم‏ترین فرد در روی زمین ببینم که برای انتشار دین اسلام و تعالیم بلند و زیبای این دین حنیف به تمام بشریت در اقصی نقاط جهان سفر می کنی”.»



نظرات شما عزیزان:

عبد1
ساعت16:25---2 شهريور 1392
آية نساء: 58 و 59 و80 :
إِنَّ اللَّـهَ يَأْمُرُكُمْ أَن تُؤَدُّوا الْأَمَانَاتِ إِلَىٰ أَهْلِهَا وَإِذَا حَكَمْتُم بَيْنَ النَّاسِ أَن تَحْكُمُوا بِالْعَدْلِ ۚ إِنَّ اللَّـهَ نِعِمَّا يَعِظُكُم بِهِ ۗ إِنَّ اللَّـهَ كَانَ سَمِيعًا بَصِيرًا ﴿58﴾

يقينًا الله به شما فرمان مي دهد، كه امانات (آيات قرآن وشرح و بيانش) را به سوي اهلش (فقط به الله) برگردانيد! و هر زمان بين مردم قضاوت مي كنيد، بايد به راستی (فقط به آيات الله) قضاوت كنيد! يقينًا الله چه نيكو به قرآن به شما موعظه مي كند. يقينًا (فقط) الله (شايسته) است (بر عکس العمل به آيات الله به طور مطلق) شنوا و بينا باشد.

1. آيات « عَلَّمَ الْقُرْآنَ » و «عَلَّمَهُ الْبَيَانَ ، رحمن : 4 با کليه آيات مرتبط، انفال : 27، احزاب : 70-72، وَعَلَّمَ آدَمَ الأَسْمَاءَ كُلَّهَا ، بقره : 31 » كليد فهم اين آيه، بر مراعات و برگرداندن امانت (آيات قرآن) به صاحب قرآن، به اطاعت مطلق از شرح و بیان الله در آيات محکمات قرآن (ولاغير) است، به عبارتي وحي قرآن، با امانت مطلق به وسيله « جبريل » طبق آيات « تكوير : 19، حاقه : 40 » به « محمد امين، إِنِّي لَكُمْ رَسُولٌ أَمِينٌ ، شعراء : 106 » رسيده و با مراقبت مطلق و دقيق الله « جن : 8 و 9، 27 و 28 » با تلاوت او به امانت در اختيار انسان نهاده شده تا « إِنَّا هَدَيْنَاهُ السَّبِيلَ إِمَّا شَاكِرًا وَإِمَّا كَفُورًا ، انسان : 3 » با ميثاق آيات « اعراف : 29 » محقق شود. « بقره : 31 » و به تعهد « إِيإّكَ نَعْبُدُ وإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ، لا الاه الا الله ، صافات : 35، وَلاَ تَتَّبِعُواْ مِن دُونِهِ أَوْلِيَاء ، اعراف : 3، أَلاَّ تَتَّخِذُواْ مِن دُونِي وَكِيلاً ، اسراء : 2، فَلَا تَدْعُوا مَعَ اللَّهِ أَحَدًا ، جن : 18 » كلام الله مجيد فقط با آيات الله، به هم وصل و مرتبط شود. « قصص : 51 و رعد : 20 و 21 » و كلام غير قابل انفصام الله « بقره : 256 » به صورت (نصيبي از كتاب الله « نساء : 44 ») با سخن احدي پيوندي زده نشود « رعد : 25، بقره : 27، اعراف : 37 و 102 و 175، اسراء : 34، نحل : 91، معارج : 32، آل عمران : 76، احزاب : 23 »
2. « أَن تَحْكُمُواْ بِالْعَدْلِ » فرمان به قضاوت در امور ديني فقط به اتكاء و با استناد به آيات قرآن است. « الَّذِينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ ، زمر : 18 ، إِنَّ هَـذَا الْقُرْآنَ يِهْدِي لِلَّتِي هِيَ أَقْوَمُ ، اسراء : 9، حجرات : 6-10 »


يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا أَطِيعُوا اللَّـهَ وَأَطِيعُوا الرَّسُولَ وَأُولِي الْأَمْرِ مِنكُمْ ۖ فَإِن تَنَازَعْتُمْ فِي شَيْءٍ فَرُدُّوهُ إِلَى اللَّـهِ وَالرَّسُولِ إِن كُنتُمْ تُؤْمِنُونَ بِاللَّـهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ ۚ ذَٰلِكَ خَيْرٌ وَأَحْسَنُ تَأْوِيلًا ﴿59﴾

اي كساني كه (به قرآن) ايمان آورده ايد! از (كتاب) الله اطاعت كنيد! و از (همان به تلاوت ) رسول اطاعت كنيد! و از صاحب كاراني از خودتان. پس، اگر در چيزي با هم اختلاف می كنيد، پس، آن را به سوی (كتاب) الله و (همان به تلاوت) رسول باز گردانيد! به شرطی که به الله و آخرت ايمان آوريد. آن، نيكوترين (عمل) و بهترين بازگردانيدن (معنا و مرجع) است.

1. طبق آيه بينه : 2 و 3 « رسول » فقط مأمور رساندن و ابلاغ وحي (امانت كتاب الله) با محافظت مطلق « جن : 27 و 28، حاقه : 40 » است (ولاغير) « اعراف : 184 و 203، ص : 70، يونس : 15 و 109، انعام : 107، سبأ :46، فصلت : 6، احقاف : 9، ذاريات : 50 و 51، كهف : 110، نحل : 35، انبياء : 108، ملك :26 ، عنكبوت :50، حج : 49 » و آيه « نساء : 80 » توضيح داده که اطاعت از فرمان رسول، همان اطاعت از فرمان الله است زيرا رسول مأمور متكلف الله (به طور مطلق بی اختيار و با فرمان « ص : 86 ») و غير از وحی الله هيچ سخن ديگري را در باره دين الله خودسر نگفته است « اسراء : 73-75، حاقه : 45-47 »، « تغابن : 12 » پس بعد از مکتوب شدن وحی بوسيله کاتبين موصوف در آيات « عبس : 11-16، بينه : 2 و 3 » فرمان « أَطِيعُواْ اللّهَ » برگردن گرفتن اطاعت از كتاب قرآن (بصري) است براي باسوادان خواننده کتاب و « أَطِيعُواْ الرَّسُولَ » اطاعت از تلاوت وحي رسول، همان قرآن ثبت و ضبط شده در حافظه پيغمبر امي و بي سواد « جمعه : 2 » و براي شنيدن بي سوادان (سمعي) مثال کور آيه « عبس : 1 » است تا « محمد » شبيه خورشيد بر تاباندن نور يا مانند جبريل در انتقال امين نور هدايتي، فقط مَلَك و ماموري امين و مطيع مطلق الله در ابلاغ كلام لايتغير الله باشد « ولاغير » (به همين برنامه با ابلاغ آخرين سوره « مائده » مشمول آيه « آل عمران : 170 »كوچ آخرتي نمود و تنها قرآن پايدار تا ابد به حفاظت و برنامه الله بازماند و لاغير) و خارج از مأموريت الله، « محمد » نيز بشري مانند همه بشرها است « کهف : 110، فرقان : 20، انبياء : 8، مؤمنون : 33 و 51، رعد : 38 »كه مکررًا در متن قرآن نيات دروني او افشاء و اعلام و خنثي مي شد « قيامت : 16، عبس : 1-9، قلم : 8،‌ حج : 52 »‌ زيرا « وَاللَّهُ لَا يَسْتَحْيِي مِنَ الْحَقِّ ، احزاب :53 » تا همگان او را فقط رسولی براي ابلاغ رحمتي به عالميان « انبياء : 107 » مورد مراقبت و پشتيباني الله و جبريل و ملائكه بشناسند. « تحريم : 4، مريم : 64 »
2. « أُوْلِی الأَمْرِ مِنكُمْ » اطلاق به فرماندهان نظامي و اركان و مديران فرمان دار از پيامبر و « منکم » تأکيد به مؤمنان زمان پيغمبر است از بين گماشته شدگان از سوی پيغمبر در كارهاي روزمره حكومتي زمان پيغمبر « شوری : 38 » و بر اختلاف با همديگر و ساير مسلمانان زمان پيغمبر فقط حكم كتاب الله فصل الخطاب و يگانه مرجع برای طرح دعوي و رفع اختلاف است « لقمان : 22، نور : 46، حجرات : 7-10 » و آيه 83 اجبار مراجعه به مأمورين اهل استنباط در امور امن و خوف و آگاه به دقايق امور است. (مانند افك سوره نور)
3. در بعد از پيامبر به پيشگوئي آيات اعراف : 169 و مريم : 59 با گذشت نسل هائي، صاحب كاران و فرماندهان و تابعين آنان به تدريج از كتاب الله كنار رفته، مقيد و متعهد به تبعيت از سخن و تفسير و آراي اشخاص « يُؤْمِنُونَ بِالْجِبْتِ وَالطَّاغُوتِ، نساء :51 » به جاي قرآن با اختلاف عقيده و ظلم عظيم، هريک بر بت سازی در بين خود شدند « نساء : 60، مريم : 37 » « احزاب : 36، قصص : 68، انبياء : 27 »، « شوري : 9 و 14 و 21، انبياء : 29، آل عمران : 79 »

مَّن يُطِعِ الرَّسُولَ فَقَدْ أَطَاعَ اللَّـهَ ۖ وَمَن تَوَلَّىٰ فَمَا أَرْسَلْنَاكَ عَلَيْهِمْ حَفِيظًا ﴿80﴾

هر كس از (تلاوت وحي به) رسول اطاعت كند، پس، يقينًا از (كتاب) الله اطاعت كرده است (تفسير آيه 59) و هركس پشت كند پس، تو را بر ايشان مراقب نفرستاده ايم.


عبد1
ساعت16:25---2 شهريور 1392
آية نساء: 58 و 59 و80 :
إِنَّ اللَّـهَ يَأْمُرُكُمْ أَن تُؤَدُّوا الْأَمَانَاتِ إِلَىٰ أَهْلِهَا وَإِذَا حَكَمْتُم بَيْنَ النَّاسِ أَن تَحْكُمُوا بِالْعَدْلِ ۚ إِنَّ اللَّـهَ نِعِمَّا يَعِظُكُم بِهِ ۗ إِنَّ اللَّـهَ كَانَ سَمِيعًا بَصِيرًا ﴿58﴾

يقينًا الله به شما فرمان مي دهد، كه امانات (آيات قرآن وشرح و بيانش) را به سوي اهلش (فقط به الله) برگردانيد! و هر زمان بين مردم قضاوت مي كنيد، بايد به راستی (فقط به آيات الله) قضاوت كنيد! يقينًا الله چه نيكو به قرآن به شما موعظه مي كند. يقينًا (فقط) الله (شايسته) است (بر عکس العمل به آيات الله به طور مطلق) شنوا و بينا باشد.

1. آيات « عَلَّمَ الْقُرْآنَ » و «عَلَّمَهُ الْبَيَانَ ، رحمن : 4 با کليه آيات مرتبط، انفال : 27، احزاب : 70-72، وَعَلَّمَ آدَمَ الأَسْمَاءَ كُلَّهَا ، بقره : 31 » كليد فهم اين آيه، بر مراعات و برگرداندن امانت (آيات قرآن) به صاحب قرآن، به اطاعت مطلق از شرح و بیان الله در آيات محکمات قرآن (ولاغير) است، به عبارتي وحي قرآن، با امانت مطلق به وسيله « جبريل » طبق آيات « تكوير : 19، حاقه : 40 » به « محمد امين، إِنِّي لَكُمْ رَسُولٌ أَمِينٌ ، شعراء : 106 » رسيده و با مراقبت مطلق و دقيق الله « جن : 8 و 9، 27 و 28 » با تلاوت او به امانت در اختيار انسان نهاده شده تا « إِنَّا هَدَيْنَاهُ السَّبِيلَ إِمَّا شَاكِرًا وَإِمَّا كَفُورًا ، انسان : 3 » با ميثاق آيات « اعراف : 29 » محقق شود. « بقره : 31 » و به تعهد « إِيإّكَ نَعْبُدُ وإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ، لا الاه الا الله ، صافات : 35، وَلاَ تَتَّبِعُواْ مِن دُونِهِ أَوْلِيَاء ، اعراف : 3، أَلاَّ تَتَّخِذُواْ مِن دُونِي وَكِيلاً ، اسراء : 2، فَلَا تَدْعُوا مَعَ اللَّهِ أَحَدًا ، جن : 18 » كلام الله مجيد فقط با آيات الله، به هم وصل و مرتبط شود. « قصص : 51 و رعد : 20 و 21 » و كلام غير قابل انفصام الله « بقره : 256 » به صورت (نصيبي از كتاب الله « نساء : 44 ») با سخن احدي پيوندي زده نشود « رعد : 25، بقره : 27، اعراف : 37 و 102 و 175، اسراء : 34، نحل : 91، معارج : 32، آل عمران : 76، احزاب : 23 »
2. « أَن تَحْكُمُواْ بِالْعَدْلِ » فرمان به قضاوت در امور ديني فقط به اتكاء و با استناد به آيات قرآن است. « الَّذِينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ ، زمر : 18 ، إِنَّ هَـذَا الْقُرْآنَ يِهْدِي لِلَّتِي هِيَ أَقْوَمُ ، اسراء : 9، حجرات : 6-10 »


يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا أَطِيعُوا اللَّـهَ وَأَطِيعُوا الرَّسُولَ وَأُولِي الْأَمْرِ مِنكُمْ ۖ فَإِن تَنَازَعْتُمْ فِي شَيْءٍ فَرُدُّوهُ إِلَى اللَّـهِ وَالرَّسُولِ إِن كُنتُمْ تُؤْمِنُونَ بِاللَّـهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ ۚ ذَٰلِكَ خَيْرٌ وَأَحْسَنُ تَأْوِيلًا ﴿59﴾

اي كساني كه (به قرآن) ايمان آورده ايد! از (كتاب) الله اطاعت كنيد! و از (همان به تلاوت ) رسول اطاعت كنيد! و از صاحب كاراني از خودتان. پس، اگر در چيزي با هم اختلاف می كنيد، پس، آن را به سوی (كتاب) الله و (همان به تلاوت) رسول باز گردانيد! به شرطی که به الله و آخرت ايمان آوريد. آن، نيكوترين (عمل) و بهترين بازگردانيدن (معنا و مرجع) است.

1. طبق آيه بينه : 2 و 3 « رسول » فقط مأمور رساندن و ابلاغ وحي (امانت كتاب الله) با محافظت مطلق « جن : 27 و 28، حاقه : 40 » است (ولاغير) « اعراف : 184 و 203، ص : 70، يونس : 15 و 109، انعام : 107، سبأ :46، فصلت : 6، احقاف : 9، ذاريات : 50 و 51، كهف : 110، نحل : 35، انبياء : 108، ملك :26 ، عنكبوت :50، حج : 49 » و آيه « نساء : 80 » توضيح داده که اطاعت از فرمان رسول، همان اطاعت از فرمان الله است زيرا رسول مأمور متكلف الله (به طور مطلق بی اختيار و با فرمان « ص : 86 ») و غير از وحی الله هيچ سخن ديگري را در باره دين الله خودسر نگفته است « اسراء : 73-75، حاقه : 45-47 »، « تغابن : 12 » پس بعد از مکتوب شدن وحی بوسيله کاتبين موصوف در آيات « عبس : 11-16، بينه : 2 و 3 » فرمان « أَطِيعُواْ اللّهَ » برگردن گرفتن اطاعت از كتاب قرآن (بصري) است براي باسوادان خواننده کتاب و « أَطِيعُواْ الرَّسُولَ » اطاعت از تلاوت وحي رسول، همان قرآن ثبت و ضبط شده در حافظه پيغمبر امي و بي سواد « جمعه : 2 » و براي شنيدن بي سوادان (سمعي) مثال کور آيه « عبس : 1 » است تا « محمد » شبيه خورشيد بر تاباندن نور يا مانند جبريل در انتقال امين نور هدايتي، فقط مَلَك و ماموري امين و مطيع مطلق الله در ابلاغ كلام لايتغير الله باشد « ولاغير » (به همين برنامه با ابلاغ آخرين سوره « مائده » مشمول آيه « آل عمران : 170 »كوچ آخرتي نمود و تنها قرآن پايدار تا ابد به حفاظت و برنامه الله بازماند و لاغير) و خارج از مأموريت الله، « محمد » نيز بشري مانند همه بشرها است « کهف : 110، فرقان : 20، انبياء : 8، مؤمنون : 33 و 51، رعد : 38 »كه مکررًا در متن قرآن نيات دروني او افشاء و اعلام و خنثي مي شد « قيامت : 16، عبس : 1-9، قلم : 8،‌ حج : 52 »‌ زيرا « وَاللَّهُ لَا يَسْتَحْيِي مِنَ الْحَقِّ ، احزاب :53 » تا همگان او را فقط رسولی براي ابلاغ رحمتي به عالميان « انبياء : 107 » مورد مراقبت و پشتيباني الله و جبريل و ملائكه بشناسند. « تحريم : 4، مريم : 64 »
2. « أُوْلِی الأَمْرِ مِنكُمْ » اطلاق به فرماندهان نظامي و اركان و مديران فرمان دار از پيامبر و « منکم » تأکيد به مؤمنان زمان پيغمبر است از بين گماشته شدگان از سوی پيغمبر در كارهاي روزمره حكومتي زمان پيغمبر « شوری : 38 » و بر اختلاف با همديگر و ساير مسلمانان زمان پيغمبر فقط حكم كتاب الله فصل الخطاب و يگانه مرجع برای طرح دعوي و رفع اختلاف است « لقمان : 22، نور : 46، حجرات : 7-10 » و آيه 83 اجبار مراجعه به مأمورين اهل استنباط در امور امن و خوف و آگاه به دقايق امور است. (مانند افك سوره نور)
3. در بعد از پيامبر به پيشگوئي آيات اعراف : 169 و مريم : 59 با گذشت نسل هائي، صاحب كاران و فرماندهان و تابعين آنان به تدريج از كتاب الله كنار رفته، مقيد و متعهد به تبعيت از سخن و تفسير و آراي اشخاص « يُؤْمِنُونَ بِالْجِبْتِ وَالطَّاغُوتِ، نساء :51 » به جاي قرآن با اختلاف عقيده و ظلم عظيم، هريک بر بت سازی در بين خود شدند « نساء : 60، مريم : 37 » « احزاب : 36، قصص : 68، انبياء : 27 »، « شوري : 9 و 14 و 21، انبياء : 29، آل عمران : 79 »

مَّن يُطِعِ الرَّسُولَ فَقَدْ أَطَاعَ اللَّـهَ ۖ وَمَن تَوَلَّىٰ فَمَا أَرْسَلْنَاكَ عَلَيْهِمْ حَفِيظًا ﴿80﴾

هر كس از (تلاوت وحي به) رسول اطاعت كند، پس، يقينًا از (كتاب) الله اطاعت كرده است (تفسير آيه 59) و هركس پشت كند پس، تو را بر ايشان مراقب نفرستاده ايم.


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 4
بازدید هفته : 4
بازدید ماه : 199
بازدید کل : 397444
تعداد مطالب : 27
تعداد نظرات : 33
تعداد آنلاین : 1

گلچينی از بهترين سرودهای اسلامی از خوانندگان جهان اسلام
براي مشاهده تمامي سايتها کليک کنيد

لوگوی سایتها و وبلاگهای اهل سنت

محکوم کردن توهین به پیامبر